تریلر کفی چیست؟

تریلر کفی یکی از انواع تریلر هست که دارای یک کفی در بخش عقب خود هست که بار روی آن به راحتی قرار می‌گیرد. به تریلر کفی به صورت خلاصه کفی هم گفته می‌شود. تریلر کفی یا کشنده کفی ساده ترین مدل کشنده است که از چند لایه چوب با کیفیت و فولاد ساخته شده است و فاقد هرگونه اتاق یا بدنه است. و به همین دلیل مقاومت بالایی دارند و میتوان با خیال راحت از آنها برای حمل بارهای سنگین استفاده نمود. آهن آلات از جمله بارهای سنگینی هستند که برای حمل آنها از تریلی کفی استفاده می‌شود.

مهمترین ویژگی كاربری كفی، فقدان دیواره در اطراف آن است كه دسترسی به تمامی سطح مورد نیاز جهت بارگیری را امكان‌پذیر میكند. غالباً حمل اجسام سنگین كه از حجم بالایی برخوردارند (مثلاً كیسه های جامبو) و یا ارتفاع غیر استاندارد دارند، توسط كفی صورت میگیرد اگر چه حمل كانتینر به عنوان یك كالای حجیم و سنگین توسط این كاربری بسیار فراگیر است. اقلام فولادی از قبیل میلگرد، تیر آهن، مقاطع فولادی ساختمانی در شاخه های 12 متری به وسیله كفی حمل میشوند.

تریلر كفی در دو سایز تولید و روانه بازار میشود كه یكی 12.6 متری و دیگری 13.7 متری است. كفی بلندتر عموماً در جایی مورد استفاده قرار میگیرد كه كانتینر های 45 فوت نیز در دستور كار باشد. کف این تریلر‌ها بسته به نظر مشتری میتواند از چوب و یا ورق‌های فلزی مسلح و مستحکم باشد.

تریلر کفی چیتا

از تریلر کفی برای حمل چه بارهایی استفاده می‌شود؟

از تریلر کفی برای حمل بارهایی که با لیفتراک بارگیری می شوند؛ حمل سنگ، حمل بارهای پالتی، خودروهای سنگین و بارهای ترافیکی استفاده می شود.

تولیدکننده تریلر کفی

تریلر کفی برای کالاهایی مثل سنگ راف و کالاهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشت که بسته‌بندی بارها به گونه‌ای باشد که بتوان آنها را بر روی کفی مهار کرد. کالا یا روی تریلی کفی با سیم بکسل مهار می‌شود و یا هم آنقدر سنگین است که نیاز به مهار ندارد.  البته به این نکته نیز توجه کنید که به ندرت می‌توان با کامیون کفی کالایی را صادر کرد. مگر آنکه آن کالا بسیار سنگین بوده، که قابل مهار شدن باشد و پلمپ شود، چون گمرک برای اطمینان از دست نخوردن و تغییر نکردن شکل ظاهری کالا تا مقصد، اجبار بر پلمپ بودن کالا کرده است. زیرا غیر از این زمان بسیار زیادی صرف باز کردن کالا جهت تشخیص و بررسی می‌شود و مسافت هم طولانی‌تر خواهد شد. تریلیهای ترانزیت برعکس تریلی های کفی قابلیت این را دارند که کالای داخل آن ها پلمپ و بسته بندی شود و به اصطلاح یک چادر روی آن کشیده و دورَش بسته خواهد شد. همچنین اگر دستی به کالا بخورد و باز شود مشخص میشود که کالا مخدوش و دست کاری شده و یا کالا عوض شده است. برای حمل میلگرد و تیرآهن با توجه به اینکه طولشان زیاد است و معمولا وزن بالایی دارند تریلی کفی بهترین و تنها گزینه برای حمل است.

  • حمل کانتینترها
  • حمل بارهایی که ارتفاع غیر استاندارد دارند
  • وسایلی که حجم کم اما وزن بالا دارند مثل: توپ فولادی،میلگرد و تیرآهن
  • حمل خودروهای سنگین و راه سازی و حتی انواع کامیون

سوالات متداول تریلی کفی

تریلی کفی نوعی از انواع ماشین‌های سنگین جهت انتقال بار سنگین است که اتاق آن فارغ از دیواره می باشد. به سبب نبود دیواره، بارهایی که به صورت کارتونی بسته بندی می‌شوند را نمی‌توان با این کامیون‌ها انتقال داد.

از تریلی‌های کفی برای حمل بارهایی که معمولا ارتفاع غیر استاندارد دارند استفاده می‌کنند، همچنین وسایلی که حجم کم ولی وزن بالایی خواهند داشت. به عنوان مثال از این ماشین جهت حمل توپ فولادی، میلگرد و تیر آهن استفاده می‌شود.

تریلی‌های کفدار یکی از پرکاربردترین ماشین‌های حمل بارهای سنگین هستند که باید جنس کفی آن‌ها سخت باشد. انواع کفی تریلی از چوب چند لایه، ضد آب با روکش مخصوص است که آن را با ورق‌های مسطح و محکم می‌پوشانند.