شرکت چیتا تریلر

تاریخچه شرکت ماشین سازی یوز تیزپای الوند

ازسال ۱۳۶۸ در ۱۵ کیلومتری جاده همدان کرمانشاه (دوراهی زاغه) تعدادی محدودی کارگاه دستی تعمیر تریلر آغاز به کار کردند و همزمان با توسعه صنعت حمل و نقل کشور در صنایع سنگین ،تعدادی از این کارگاههای تعمیر به سمت تولید کمپرسی های کارگاهی روی آورند ولی به علت کیفیت پایین و بعضا عدم مدیریت مالی بیشتر آنها تعطیل شده و یا به سمت تعمیر ات برگشتند. تعداد انگشت شماری از آنها پابرجا ماندند در سال ۱۳۸۳ کارگاه آقای کشاورزی با عنوان ایران تریلر فعالیت خودش را آغاز کرد و با میانگین فروش ماهانه ۱۰-۵ دستگاه در ماه به تولید خود ادامه داد؛ و درسال ۱۳۹۶ با توجه به شناخت آقای حسین کشاورزی از شرکتها و توجه به فرآیند تولید تصمیم گرفتنند در زمینه تولید  محصولات صنایع سنگین اعم از انواع تریلر-سازه و سوله—اتاق های ایزوله و ساندویچ پانل که در ۴ فاز طراحی شده  مطالعات مناسبی را انجام دهند و با مشورت با کارشناسان خبره در این زمینه فاز مقدماتی آن در ۱۳۹۸ انجام پذیرفت و پس از اخذ مجوزهای لازم که حدود ۲ سال به طول انجامید بلاخره در ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ با شروع ساخت اولین سوله به مترآژ ۵۸۶۰ متر مربع  به صورت میدانی انجام پذیرفت. پس از حدود ۱۴ ماه به بهره برداری آزمایشی با تولید روزانه یک دستگاه جامعه عمل پوشاند و درحال حاضر با توجه به چشم انداز شرکت چیتا برای تولید ۱۰ دستگاه از انواع تریلر برای هر روز ، با تولید 2 دستگاه در روز درحال فعالیت میباشد برنامه اسمی تولید در چشم انداز ۱۴۰۳ روزانه ۶ دستگاه از انواع تریلر ها بوده و تا سال ۱۴۰۵ به رقم اسمی تعریف شده ۱۰ دستگاه خواهد رسید که با تلاش مستمر و آموزش پرسنل متبحر در این زمینه و کاهش بورکراسی اداری و درنهایت کشش بازار و توان صادرات میسر خواهد شد  و در ادامه با تکمیل سالنهای تولید که میانگین هر کدام ۶۰۰۰ متر مربع میباشد.

شرکت ماشین سازی یوز تیزپای الوند برای طرح توسعه خود جهت تکمیل فازهای ۴ گانه بعدی اقدام مینماید. شعار اساسی شرکت از بدو تاسیس بر مینای کیفیت بالاتر و رضایتمندی مشتری استوار بوده و در این زمینه با استفاده از کایزن به ادامه فعالیت خواهد پرداخت. بهبود مستمری که میتواند با نوآوری هایی زیادی همراه شده و دربالابردن کیفیت و کاهش هزینه اثرات خود را به مرور به ملکه ظهور برساند.

خط و مشی شرکت ماشین سازی یوز تیزپای الوند:

ماشین سازی یوز تیزپای الوند با برند چیتا درجهت تکامل فرایند تولید قدم در مسیر پر فراز و نشیب گذاشته تا بتواند با بهره گیری از پرسنل باتجربه و متعهد ،از امکانات موجود بیشترین بهره وری را داشته و جهت رقابت با محصولات باکیفیت و صادرات از ابزار و ادوات و تجهیزات بروز جهانی عقب نماند تا ضمن بالا بردن کمیت در مسیر توسعه خود از کیفیت عقب نمانده و حتی پیشرو باشد در این راستا ضمن حمایت از همکاران زحمت کش و پرتلاش مجموعه چیتا ،مشتری مداری را سرلوحه بینش و منش خود قرار داده است تا ضمن رضایت همکاران زحمت کش ،انتظارات مشتریان را هم در حد وتوان خودش براورده نماید.و در این زمینه اقدامات لازم زیر را انجام داده و درحال تکمیل آن می‌باشد.

استفاده از مواد اولیه مناسب

  • در این زمینه با تلاش و پیگیریهای مناسب و با کمک اداره کل صنایع استان مجموعه چیتا تریلر توانسته تمامی مواد اولیه فلزی خود را از بهترین متریال موجود در بازار و به صورت شناسنامه و باتست دستگاه سختی سنج وارد شرکت نماید لازم به یاد آوری است تقریباهمه ورقهای فولادی دارای شکل ظاهری یکسان بوده و تشخیص آن از همدیگر بدون داشتن شناسنامه و عدم استفاده از سختی سنج بسیار دشوار میباشد .در این راستا شرکت ماشین شازی یوز تیزپای الوند برای حمایت از مصرف کننده و تکریم مشتری این افتخار را دارد که بیشتر ورقهای مصرفی این شرکت به صورت مستقیم از کارخانه فولاد اصفهان خریداری گردیده و متناسب با محل مصرف مخصوصا شاسی ها از سختی با st-52 استفاده میشود . شایان ذکر است اختلاف ورقها با ST مخصوص خود باعث نشکستن و دوام بیشتر محصولات میگردد .و در یک مقاله خاص به انواع آن پرداخته خواهد شد.

ورق فولاد مبارکه در تولید تریلر

پیشنهاد مطالعه: فرق ورق st52 با ورق st37 چیست؟

تسمه های تیغه شاسی به صورت فابریک و با استحکام بالا ST-52 خریداری شده و در محصولات چیتا تریلر مورد استفاده قرار میگیرد. و اختلاف این تسمه ها با تسمه‌های مصرفی در کارگاهها به دلیل سختی آن میباشد و هم دلیل برش با CNC را دارد که باعث میشود اصطلاحا آب ورق گرفته شده و شکنندگی بالایی را پیدا کند.

ورق st52

یا در زمینه کف تریلرها از تخته ضد آب ۲۸ میل روسی –فنلاندی استفاده میگردد .که شرکت به طور خاص خریداری و وارد کرده است .این تخته ها بسیار مقاوم بوده و درآب جوش به مدت ۴۸ ساعت هم بدون کوچکترین تغییری ماندگاری دارد و در صورت رعایت ایمنی در بارگیری تا ۱۰ سال کوچکترین مشکلی پیش نمی آید این نوع تخته ها که بین رانندگان به ام دی اف معروف هست دارای استقامت بسیار بالا میباشد و از دو طرف محافظت میشود که از طرف زیرین به صورت صاف و ضدآب و از طرف بالا به صورت یک لایه زبر برای جلوگیری از جذب آب و عدم سر خوردن بار میباشد.

شات بلاست

  • استفاده از شات بلاست یکی از مزایای محصولات چیتا تریلر میباشد همان گونه که میدانیم دانه فولادی شات باعث میشود که ضمن زنگ زدایی و برداشتن لایه چربی فلزات ،تخلخل های ریزی روی بدنه ایجاد کرده که باعث جذب بیشتر آستر به خود می‌گردد. در نتیجه نسبت به محکم بودن رنگ و چسبندگی بیشتر ان کارایی دارد.
  • با بهره گیری از چربی گیر مناسب زیر سازی خوبی برای شروع پروسه رنگ صورت میگیرد .چربیگری باعث تمیز کردن آثار شات بلاست از روی محصول شده و همچنین گرد و خاک آن را می زداید ضمنا یک لایه محافظ مناسبی برای پوشش آستر و درنهایت رنگ به وجود میاورد.
  • استفاده ازرنگ مناسب یکی از مزیتهای شرکت ماشین سازی یوز تیزپای الوند میباشد که در این راستا شرکت مفتخر است از بهترین مواد و تولید کننده های رنگ بهره جسته و برعکس همه کارگاهای تولیدی در این صنعت، بدون توجه به اختلاف قیمت وهزینه بالای آن سالن رنگ مناسب طراحی و ساخته شده است و ضمن استفاده از لایه رنگ زیرین اپوکسی با ضخامت حدود ۱۵۰ میکرون از رنگ  رویه پلی اورتان به همراه هاردنر مخصوص آن به ضخامت حدود ۷۰ میکرون  در محصولات خود بهره میگیرد که که رنگ آن با نظر مشتری تامین میگردد.

بهره گرفتن از ابزار و دستگاه‌های مناسب و بروز در صنعت تولید صنایع سنگین

  • با بهره گرفتن از دستگاه برش لیزر و CNC به بهترین حالت ممکن ورق‌های خریداری شده با استحکام بالا از فولاد مبارکه به صورت دقیق و متناسب با نقشه های طراحی برش داده شده  ضمن استفاده بهینه از مواد اولیه تا جای ممکن از ضایعات جلوگیری شودتا ضمن کاهش هزینه تمام شده محصول ،در جهت کمک به کشور عزیزمان ایران قدمی هرچند کوچک برداشته باشد.جوشکاری با جوش CO2 یوز تیزپای الوند
  • دستگاه‌های جوش یکی از مهمترین ابزار برای تولید انواع تریلر میباشد در این راستا و با توجه به خط و مشی سازمان همه دستگاهای جوش از نوع co2میباشد و با توجه به قیمت بالای دستگاه‌های جوش CO2 متاسفانه بیشتر همکاران به جز معدودی از جوش برق استفاده میکنند. حال آنکه همه میدانند جوش CO2 که به جوش نفوذی هم معروف است دارای چه مزایایی میباشد.

دستگاه‌های آزمایشگاهی یوز تیزپای الوند

  • از دستگاهای آزمایشگاهی برای اینکه بهتر بتوان به صورت عینی با مشکلات روبرو شد در این زمینه شرکت ماشین سازی یوز تیزپای الوند از ابزارهای مورد نیاز برای هر قسمت و مواد به صورت اصولی بهره میگیرد مثلا برای مطمین شدن از سختی فلزات از دستگاه مخصوص سختی سنج و برای مشخص کردن میزان ضخامت رنگ از ضخامت سنج بهره میگیرد و در مورد تست جوش از ابزارهای لازم و مصرفی مثل PT-VT-UT-MT استفاده میکند و جزءاولین شرکتهایی است که امکان تست جوش در آن فراهم میباشد.
  • بهره گرفتن از دانش و تجربه نیروها برای بالا بردن کیفیت و کمیت یکی از اهداف شرکت چیتا میباشد . در این راستا از انواع فیکسچرها که توسط پرسنل باتجربه این مجموعه طراحی و ساخته شده است استفاده شده است از جمله آنها فیکسچر ساخت تیغه –فیکسچر دیواره کمپرسی – فیکسچر کف کمپرسی ،فیکسچر اتاق ،درب و تاج و … میتوان اشاره کرد.

ماشین سازی یوز تیزپای الوند