افتتاح فاز یک چیتا تریلر

افتتاح رسمی فاز یک ماشین سازی چیتا

همزمان با هفته دولت ماشین سازی چیتا با حضور استاندار محترم همدان جناب آقای دکتر علیرضا قاسمی فرزاد و فرماندار محترم شهرستان بهار جناب آقای دکتر مجتبی فیض الهی افتتاح شد.

دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار محترم همدان در این مراسم گفت: باید دست به دست هم بدهیم و صنعت ایران را ارتقا داده و اشتغال و امید را افزایش دهیم.

جناب آقای مهندس ابراهیمی مدیر عامل شرکت ماشین سازی یوز تیزپای الوند در مراسم افتتاح فاز یک ماشین سازی چیتا گفت: فاز مطالعاتی مجموعه ماشین سازی یوز تیز پای الوند‌ با برند چیتا از سال ۱۳۹۸ انجام گرفته و در سال ۱۳۹۹ طرح توجیهی آن بررسی و مورد تایید ارگان‌های ذیربط قرار گرفت و به دلیل فرایند‌ طولانی و پیچیده اداری حدود دو سال به طول انجامید.

مهندس ابراهیمی به ابعاد طرح پرداخت و گفت؛ مجموعه ماشین سازی یوز تیز پای الوند در ۴ فاز و ۸ سالن طراحی گردیده است که مجموع سالنها حدود ۴۰ هزار متر مربع است و فازهای شرکت عبارتند از:

  1. تولید انواع تریلر
  2. تولید ساندویچ پانل
  3. تولید اتاقهای ایزوله و کشنده
  4. تولید سازه های فلزی

وی افزود: شروع ساخت فاز یک مجموعه چیتا از ۱۶ شهریور سال ۱۴۰۰ آغاز شده و بهره برداری رسمی آن در هفته اول شهریور ۱۴۰۲ همزمان با هفته دولت میباشد.

در حال حاضر روزانه دو دستگاه از انواع تریلر در مجموعه ماشین سازی یوز تیز پای الوند تولید می‌شود و چشم‌انداز آن با بهره‌گیری از سالن دوم فاز یک، روزی ۱۵ دستگاه پیش بینی شده است.

مدیر عامل مجموعه در ادامه گفت‌؛در حال حاضرسالن مورد‌بهره برادری حدود ۶۰۰۰ متر مربع بوده و‌ با سرمایه گذاری خصوصی با مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان تکمیل شده است.

در انتها مدیر عامل شرکت از مشکلات گلایه و عنوان داشت:از مشکلات این مجموعه می‌توان به خارج از شهرک صنعتی بودن آن اشاره کرد که از مزایای آن بی نصیب بوده و حتی برای تامین آب شرب و بهداشتی مشکل جدی وجود دارد که تامین آن با شرایط سخت،بخشی به صورت چاه و مابقی با کمک تانکر صورت می‌گیرد.

فرماندار محترم شهرستان بهار جناب آقای دکتر مجتبی فیض الهی افزودند: هیچ کس به اندازه صنعتگران و تولیدکنندگان از مشکلات نمی دانند؛ بهتر است با تشریک مساعی اقدامات حمایتی واقعی از صنعت انجام دهیم؛ از همه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و صنعتگران برای خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران و مبارزه با مشکلات تقدیر می کنم.

ابراهیمی درخاتمه ضمن تشکر از سرمایه گذار مجموعه آقای حسین کشاورز گفت: با توجه به بزرگی صنعت و بازار بسیار بزرگ آن، امروزه ماشین سازی یوز تیزپای الوند با استفاده از نیروهای بادانش و ادوات و تجهیزات استادارد کلاس جهانی علاوه بر اشتغالزایی می‌تواند با‌ کاهش واردات در زمینه صنایع سنگین، در صادرات این محصولات به کشور عراق و حتی کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس ارزآوری داشته باشد و به تقویت ارزش پول ملی کمک کند.